torsdag den 27. november 2014

Brunch...

Weekenden nærmer sig og jeg synes derfor i skulle have et indlæg om brunch. 
Jeg elsker brunch. Jeg elsker at gå og tænke over hvad jeg skal lave, jeg elsker at lave mad og forberede, jeg elsker at hygge og jeg elsker gæster.

Så hvorfor ikke lave jer et indlæg med mine bedste brunch opskrifter. Personligt synes jeg der er nogle ting der skal indgå i en brunch; fx. æg, pandekager, brød/brøderstatning, frugt og grønt.


Lad os starte med det "søde" - nemlig pandekager:

Bananpandekager - de her er søde og meget nemme at lave. Det kræver få ingredienser og alle nogle der er normale basisvarer i køkkenet.

Proteinpandekager - de her er knap så søde, men også virkelig nemme at lave. Desuden laves de også af almindelige basisvarer.


Men hvad skal vi så have oven på de her lækre pandekager - Nutella!

Nutella m. hasselnødder - nemt og lækkert.

Nutella m. kakao - den her nutella er nemmere end den øverste, da den ikke skal køres så lang tid i hakkeren.

Personligt bruger jeg udover nutella også ofte skyr, vanilleskyr,
peanutbutter, frugtyoghurt og forskellig slags topping på mine pandekager!

Hvis ikke du er til pandekager, skal du jo have noget andet at komme din nutella på. Her får du nogle bud på brød:

Kernebrød (stenalderbrød) - der skal bruges en del ingredienser til dette brød, men det er nogle man ofte har i køkkenet i forvejen. Desuden er det virkelig lækkert fordi der næsten ingen nødder er i, men hovedsagelig lavet på kerner.

Lyse "burgerboller" - de kan selvfølgelig bruges til andet end burgere og er mega nemme.

Burgerboller - en anden burgerbolle, som sagtens kan bruges på morgenbordet.

Broccolibrød - genialt lækkert og nemt! Kræver ganske få ingredienser og sprængfyldt med grøntsager.

Kanelknækbrød - super lækre med smør.

Hvad med skyr og yoghurt tænker du sikkert. Det skal vi ikke glemme, så her er nogle gode bud på nem og hjemmelavet müsli og granola:

Kakaomüsli - virkelig nemt og lavet på kerner, frø og kakao fra skabet med basiskøkkenvarer.

Bananmüsli - lækker og sød topping.

Honningristetmüsli - til dem der ikke er så kulhydratforskrækkede. Virkelig lækker.

Krydret Granola - lidt mere omstændig granola, men sindssygt lækker og smagfuld.

Er du ikke til yoghurt, kan smoothies og greenies bruges som bund i stedet. Eller de kan drikkes. Dem får du lige et par af:

Greenie - nemt, sundt, friskt og lækkert.

Avo-shake/smoothie - virkelig lækker og så sparer du en tur på "Joe and the juice"


Som jeg skrev oven for så er der, for mig, ingen brunch uden æg. Selv foretrækker jeg scrambleæg eller omelet:

omelet - lækkert, men lidt mere besværligt end scrambleæg. Det er dog besværet værd og du kan smide det grønt du har med i.

 Nu kan du sammensætte en lækker brunch....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar