onsdag den 12. november 2014

Burgerboller ala my paleo pantry...

I går gik jeg to poser kokosfibermel og kokossukker af en sød veninde. Det har udløb snart, så tænkte at jeg hellere måtte komme i gang med bageriet.

Mit googleri endte hos Sabine Murati som har bloggen My paleo pantry. Sabine er, indenfor paleo- og kostverdenen, kendt som hende der kan afhjælpe skavanker ved at kigge på din kost. Jeg synes simpelthen at det er så fascinerende, men også skræmmende da det vidner lidt om hvad det er for skidt vi fylder kroppen med!
Anyways, fik jeg bagt nogle lækre burgerboller ud fra hendes opskrift - dog med små ændringer.


 Burgerboller:
4-5 stk

30g kokosfibre (ikke at forveksle med almindelig kokosmel!)
40g mandelmel
20g sesamfrø
25g fiberhusk
10g kokossukker (kan udelades)
170g vand
4 store æg
1 tsk havsalt
1-2 tsk paprika
solsikkekerner til topping

Bland alle de tørre ingredienser. Rør det sammen og kom herefter de våde ingredienser i. Det hele piskes sammen med en elpisker. Lad dejen stå så fibrene kan suge noget væske. Pisk herefter endnu en gang og klat bollerne ud på en plade beklædt med bagepapir. Bollerne bages ved 130grader i 60 minutter.
Tip: Andre krydderier kan også bruges i bollerne. Fx. Basillikum, soltørrede tomater, oregano osv.



Har i set at jeg nu har oprettet en side,
der hedder "Træning" oppe i hovedbjælken?
Her har jeg samlet indlæg med træningsøvelser og programmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar