lørdag den 8. november 2014

Müslibar...

Som i måske har bemærket har jeg lukket lidt flere kulhydrater ind i mit liv. Som det ser ud lige nu stepper jeg som instruktør ca. 4 gange om ugen. Det betyder at jeg får rørt mig en hel del og kroppen derfor skal bruge lidt mere brændstof.

Jeg prøver, hovedsageligt, at fylde kroppen med de gode sunde kulhydrater fra frugt, nødder, mælkeprodukter og fuldkorn. I dette indlæg får i en müslibar som er god til madpakken eller til efter en god omgang cardio (som fx. step). Den går også rigtig godt til eftermiddagskaffen.


Müslibarer:
ca. 20-25 stk.

1 dåse kondenseret mælk
100 g speltflager (Kan erstattes af havregryn)
150 g havregryn
75 g kokosmel
100 g tørret frugt ( jeg brugte tranebær og rosiner)
125 g blandede kerner ( jeg brugte solsikkefrø og hørfrø)
125 g blandede nødder ( jeg brugte mandler, hasselnødder og peanuts)

Skær den tørrede frugt i stykker og hak nødderne. Bland det i en skål med resten af ingredienserne. Det røres godt sammen og kommes på en stor bageplade (beklædt med bagepapir). Det formes trykkes sammen med hænderne og formes som en firkant. Det bages ved 130grader i ca. 60 minutter.
Når De er kølet lidt af skøres de i passende stykker.
Tip: For en endnu mere lækker og kageagtig udgave kan du smelte chokolade og betrække eller pynte barerne med. De opbevares lufttæt eller fryses.



Klar, parat - bag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar