mandag den 8. september 2014

YES mand! Jeg er så stolt af mig selv (Maria)...

YES mand! Jeg er så stolt af mig selv. Fredag har vi morgenmøde på mit arbejde, hvor der bliver serveret masser af hvidt brød og dertil kirkegården og ost. Jeg tog ikke noget! Jeg spiste en avokado og var glad. Senere på dagen blev der købt en KÆMPE pose bland-selv-slik og igen var jeg sej og fik styret udenom . Det føles så mega godt, at have lyst og man er lige ved at gøre det fordi man plejer. Men nej. Jeg har jo ikke brug for det og min krop (måske på nær mine smagsløg) synes ikke godt om det.
 
Jeg følger ikke madplanen. Efter mange års slankekure, eller forsøg på samme, har jeg erkendt at det kan jeg ikke. Jeg har brug for at kunne vælge det jeg har lyst til ellers bliver det for surt. Men jeg bruger madplanen som inspiration. Forleden lavede jeg spyd med svinekød i kokosmel/karry-marinade, det var virkelig godt! Efter at have været godt rundt i lowcarb/LCHF-verdenen de sidste par år, har jeg prøvet mange opskrifter. Så jeg kender en del af de opskrifter som er i første uges madplan, men der er alligevel nogen som har overrasket mig positivt. Bla. de førnævnte spyd og avokadosalaten med mango. Jeg glæder mig meget til at se hvad næste uge byder på. Lørdag har vi fået kødsovs og ”spaghetti”, det får vi nærmest en gang om ugen, fordi ungerne elsker det. Men det er altså også bare godt.



Overordnet synes jeg at det går godt. Det eneste jeg ikke har formået at få helt på plads er min kaffe med sødmælk som jeg drikker på arbejdet. Jeg har planer om at på mandag vil jeg prøve at skifte over til te, som jeg godt kan drikke uden mælk. Og så er der jo den der skide Cola Zero...Den ryger også på mandag!!

 Hep på mig, tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar