torsdag den 4. september 2014

Krebinetter m. broccolimos....

I går fik jeg krebinetter for første gang i aaaaalt for lang tid. Det var en af mine livretter før i tiden og nu er den vendt stærkt tilbage. Jeg spiste den med broccolimos og det var en himmelsk aftensmad - god gammeldags dansk mad ;)


Krebinetter:
4 stk

4-500g hakket svin
1 æg
mandelmel
salt/peber
smør til stegning

Del kødet i 4 og form krebintterne. Slå et æg ud i en dyb tallerken og pisk den sammen emd en gaffel. Herefter laves en tallerken med mandelmel, salt og peber. Vend krebinetten i æg og derefter i mandelmel.
Krebinetten steges på panden i smør indtil den er gennemstegt.


Broccolimos:
2 pers

1 broccolihoved
25g smør
salt/peber

Skær broccolihovedet i mindre buketter (husk og gemme stilken. Jeg skærer den i tern og smider i fryseren til en dag hvor jeg skal lave wok eller kødsovs.) og kog det mørt i ca 10 minutter. Herefter hældes vandet fra og og smør, salt og peber kommes i gryden. Det blendes til en fin enesartet mos med stavblender.
Tip: Kom evt hvidløg eller andre krydderier i.

Har i set at jeg er i fuld sving med 
opskriftsregistret?
Jeg håber at i vil bruge det....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar