torsdag den 30. oktober 2014

Udrensning...

Så fik online lowcarb forløbet sat nogle tanker i gang hos mig igen igen!
Denne gang handler det om udrensning. Alle mulige former for udrensning. Der er forslag som kosttilskud, tarmskylning, at leve af grønne grøntsager og fisk og meget andet.

Det der dog ramte lige i maven på mig var den digitale-detox!
Her skrev Tatjana at den var særlig myntet på folk der bruger for meget tid på de sociale medier og for lidt tid i den virkelige verden. Allerede her tænkte jeg "hvad....mig...neeej...nej!Det gør alle jo". Jeg mener jeg er da meget på og checker instagram og facebook tusind gange om dagen, menjeg er tilgengæld også rigtig god ti at lægge den væk når jeg er sammen med venidner osv.
Så skrev hun at det kunne være en god idé med en digital-detox, hvis man foreksempel kiggede på mobilen som det første om morgenen, mens man stadig ligger i sengen eller måske oven i købet har den med på toilettet.

Bang! Det er jo mig! Lige der beskrev hun mig. Når vækkeuret, som også er min mobil, ringer tager jeg den over i sengen og vågner ved at ligge og blive halvblind af det blå lys facebook og instagram udsender! Jeg har hele tiden tænkt det som en måde at vågne på, men må nok indrømme at det aldrig tidligere har været et problem at vågne uden.
Ikke nok med det så nævner hun at mobilen måske ikke rigtig hører til på toilettet. Endnu en gang ser jeg mig selv. Siddende på toilettet med mobilen i hånden øjnene på skærmen og ben og fødder der begyndt at sove. Er jeg forresten den eneste der oplever det? Altså at mine ben og fødder sover hvis jeg hænger ud på toilettet for længe?! Måske skal jeg investere i det et dværgtoilet? Ja, eller måske skal jeg bare tage mine pauser et andet lidt mere komfortabelt sted.

Men anyways. Begge dele ramte mig og jeg fik en øjeblikkelig lyst til at ændre det!
En digital-detox! En uge (ja ja, man skal jo starte et sted. Ikke for store armbevægelser her) uden mobil i sengen (jeg må selvfølgelig kigge på klokken og stille vækkeuret, men helst inden jeg ligger mig i sengen) hverken morgen eller aften og absolut ingen mobil på toilettet.
Jeg skrev det hurtigt inde på onlineforløbets facebookside og der var straks 3 der meldte sig under fanerne til en fælles detox på den digitale front. Skønt med støtte og opbakning. I mens jeg stod og læste og besvarede deres kommentarer var jeg ved at lave varm kakao. Pludselig slog det mig at mobilen jo praktisk talt er klistret fast i hånden på mig. Ofte mens jeg laver noget andet fx. mad, tv, læser blade osv. Det er simpelthen for latterligt og dermed lavede jeg en tredje og sidste regel for min digitale-detox. Ingen mobil mens jeg laver noget andet. Det bliver måske nok den største udfordring...av for den.

Det lyder måske nok ganske nemt, men der er gået under et døgn og jeg har allerede haft telefonen med på wc én gang og mens jeg skrev det her blogindlæg har jeg checket instagram 2-3 gange. Ups!

Det skal nok live bedre og nemmere.
Jeg skal bare lige øve mig!
- Bruger du også for meget tid og opmærksomhed
 på de sociale medier?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar