søndag den 5. oktober 2014

Chokolademuffins m. crunchy chokoladetop...

Søndage når jeg synes de er bedst er træning/fysisk aktivitet og lækkerier og hygge!
Sidste søndag var det derfor min steptime som instruktør der var den fysiske aktivitet og hen på eftermiddagen efter et bad og en god omgang frokost gik min kone og jeg en tur i solskin. Turen førte os ned for at få en frozen yoghurt (i love it!).

Nå, men for at komme tilbage til essensen så skriver jeg ovenstående fordi det er søndag i dag og i derfor skal have en opskrift der kan skabe hygge - det r både hyggeligt at bage og at spise chokolademuffins.


Chokolademuffins:
6 stk

10g chiafrø
7 spsk hasselnøddemel (blendede nødder)
5 dadler uden sten
1 stort æg
2 tsk kokosolie
½ tsk vanillepulver
½ tsk bagepulver
2 spsk kakao

Topping:
50g mørk chokolade (min. 70%)
frysetørrede jordbær eller kokos

Kværn chiafrøene i din kaffekværn og kom det op i en skål sammen med hasselnøddemel, kakao, bagepulver og vanillepulver. Blend herefter æg, dadler og kokosolie til en ensartet masse. Kom massen op i skålen med de tørre ingredienser. Rør det hele sammen. Kom dejen op i muffinsforme og bag dem ved 175-180grader i en forvarmet ovn i 15-20 minutter.
Mens de bager hakkes chokolade groft. Når muffinsne er færdige slukkes ovnen og muffinsne tages ud. Det grofthakkede chokolade kommes på toppen og muffinsne stilles ind på eftervarmen 1-2 minutter. Herefter tages de ud igen og strøes med frysetørrede bær eller kokos.


Bon apetit!
Rigtig god søndag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar