fredag den 30. januar 2015

Hygge behøver ikke at være usundt...

I søndags havde vi hyggedag herhjemme, med dyner og netflix. Og filmhygge tror jeg de fleste af os forbinder med chips og cola - har jeg ret?!

Jeg skal være den første til at indrømme at jeg elsker at hygge og snacke. Jeg har også tidligere været en der tyede til slik og chokolade. Chips har egentlig aldrig været min boldgade. Bevares! Jeg kan da virkelig godt lide chips, men vil langt heller have farverigt syntetisk slik og chokolade. 

Men sådan behøver det ikke at være. Jeg spiser skam stadig alle lækkerierne, men er også begyndt at have sunde hygge snacks. Enten helt sunde uden de sukkerfyldte godter, eller en god blanding som i lørdags.


Som billedet illustrerer havde vi købt ind til grøntsagsstænger m. holidaydip (en nostalgisk favorit, som desværre har haft en alt for lang pause i mit liv!). Det var det sunde indslag, som også skulle udgøre det for vores frokost. Desuden havde vi skåret en questbar (proteinbar uden sukker), nogle peanuts og lidt chokolade. Alle de "usunde" ting i denne omgang, er jo faktisk alle sammen ting som er ok i min protokol.

Det jeg vil frem til er nok bare at hygge ikke behøver være chips og bland selv slik. Det kan også være en kop the og lidt nødder. Vindruer og jordbær. Smoothie. Eller sågar ingenting - ej, de sidste var en joke ;)
Snacking is love....!

Lad os inspirere hinanden lidt
- hvad snacker i når der skal hygges?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar