tirsdag den 20. januar 2015

Når den lille sult melder sig...

Kender I det når...nej ok...Vi kender alle det med at man er småsulten, sulten for sjov eller hvad du nu kan lide at kalde det. Enten er det kun en lille begyndende sult, eller også er det den "sult" hvor man egentlig ikke er sulten men måske mere træt, tørstig eller trist og derfor har lyst til noget.

Faktisk oplever jeg også sommetider "sult" som en vane. Altså Jeg er sulten fordi det er spisetid eller fordi jeg plejer t spise noget om aftenen. Kender I også det?

Anyways skal det her indlæg jo ikke handle om at jeg er svært glad for mad og har lyst til det hele tiden. Det skal derimod handle om hvad jeg spiser når jeg oplever ovenstående - altså sulten som måske ikke er en rigtig sult.

 Jeg drikker ofte the, for at hygge og stille den lille sult. 
Jeg foretrækker "dessert the" som jeg kalder det.
Altså the som chaithe, bailey eller chokolade.

Desuden elsker jeg questbars
Det er en proteinbar uden sukker og med en meget overskuelig ingrediensliste.

Et andet produkt, som jeg ind i mellem spiser for at stille mine søde tand,
 er isis vanilleis.
Isen er uden tilsat sukker og lav på kalorier. 
Jeg spiser den dog helst ikke for tit, da den ikke med bidrager med noget næringsmæssigt.

Er jeg lækkersulten er denne choko-orangekage et hit.
Den er lavet på grøntsagsmos og mætter rigtig meget.

Grønt skåret i appetitlige stykker er nok den sundeste og nemmeste
måde at stille den lille sult.
Lav evt. dip til. fx hummus eller haidary.

 
Et mellemmåltid/ hverdagsdessert som er meget brugt herhjemme
 er skyr (eller anden yoghurt).
Her er det luksusudagven med chokolade, men for det meste er det med müsli 
(inspiration her, her, her eller her), frugt, vanille eller questbar.

Varm kakao og "ris ala mande" (yoghurt, hytteost, vanille og mandler)
er også en lækker dessert.

Dadelkugler i alle afskygninger er en fantastisk erstatning for slik/kage.
De indeholder en del kalorier og frugtsukker, 
men bidrager også med mange næringsstoffer.

Denne her varm kakao er også meget brugt!
Den smager lækkert og mætter godt.

En klassiker. Banan og mandler, smager genialt sammen.

 Jeg spiser også ind i mellem pizzasnegle og
pølsehorn, men det kræver jo at man har dem eller har tid til at bage.
De kan dog fryses ned og tages op frosne og varmes i mikroovnen ;)

Muslibarer  bruger jeg også både til den lille sult, men også lækkersulten.
De er fyldt med lækre råvarer og nemme at lave.
Desuden holder de sig friske og lækre længe.

Nødder i alle afskygninger er en sikker vinder.
Gerne nogle med smag. Her har jeg lavet kakao og lakridsmandler.
Også saltmandler er super lækre.

Hvad spiser i når i er lækkersultne / småsultne?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar