søndag den 11. januar 2015

Yndlingsshaken fortjener en repost...

Jeg ved godt jeg tidligere har lagt en opskrift på min yndlingsshake herind, men den fortjener simpelthen en repost!

Jeg går meget sjældent på "joe and the juice", men når jeg gør ender jeg altid med den samme - nemlig deres avoshake. Jeg får altid tilføjet jordbær, for det er top lækkert! Jeg har dog bare lidt svært ved at nyde den fordi jeg ved at de fyrer masser af smoothiebase i som jeg har en ide om er fyldt med en masse skidt og sukker.

Derfor er det genialt at man meget nemt kan lave sin egen og den smager seriøst på præcis samme måde (synes jeg)!


Avoshake m. jordbær:

Mælk
vanillepulver
banan
½ avocado
frosne bær

Jeg skriver ikke mål på, fordi det kommer an på hvor meget du vil lave og hvor tyk/tynd du ønsker den. Men jeg hælder ca. 1 dl mælk i sm det første, for at bladene i blenderen kan få fat i resten af ingredienserne. Herefter kommer jeg en moden banan, en halv avocado og 1-1½ håndfuld frosne jordbær i. Det hele blendes til en ensartet masse. ofte kommer jeg ½-1 dl mælk mere i for at gøre den så tynd og tro mod joe and the juices avoshake, som muligt. Men det er en smagssag.
Tip: Ønskes en mere proteinrig udgave kan du komme skyr, chiafrø eller proteinpulver i.


Har du en yndlingssmoothie/shake?
Inspirer mig gerne... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar