mandag den 25. august 2014

Så løfter jeg sløret for det nye projekt på bloggen...

Jeg har tidligere afsløret at der kommer til at ske nye ting på bloggen fra september af. Med dette indlæg vil jeg introducere jer for hvad samarbejdet med Tatjana fra lowcarb.dk, går ud på. Samtidig vil jeg introducere jer for min søde gæsteblogger Marie som har været så venlig at springe ud i det ukendte sammen med mig.


Hvad er det så der skal ske?
Jeg skal fra september og 10 uger frem deltage i Tatjanas 10ugers online vægttabs workshop. Tatjana er blogger på lowcarb.dk og uddannet kostvejleder. Tatjana tror på at mennesker kan få det rigtig godt i deres krop hvis de spiser lowcarb. Det vil sige at skærer ned på kulhydrater. Hovedsageligt ris, pasta, kartofler, mel, brød og frugt. Hun vejleder sine kunder og læsere til at skrue op for fedtet når der skrues ned for kulhydraterne, for mæthed og energi. 
I løbet af de 10 uger forløbet står på vil jeg, så vidt det er muligt, følge retningslinjerne på onlineforløbet fuldt ud. Jeg og min gæsteblogger Marie (mere om hende lige om lidt) vil blogge om det ugentligt her på bloggen. Anmeldelserne om forløbet, resultater osv. vil være vores ucensurerede og ærlige mening.

Hvem er hende Marie og hvad er en gæsteblogger?
Marie er en sød kvinde der vil hjælpe mig med at give et nuanceret og lidt mere realistisk billede af vægttabs workshoppen. Marie har som jeg flirtet med LCHF, men har brug for at tabe sig. Hun er overvægtig og rammer derfor mere målgruppen for workshoppen end mig. Vi vil derfor begge deltage i workshoppen.
Marie vil som sagt komme til at gæsteblogge her på bloggen, hvilket betyder at jeg har lavet en skabelon for hvilke indlæg jeg ønsker undervejs i processen og hun derefter skriver om sin oplevelse af workshoppen. Herefter redigerer jeg lidt og sætter det sammen med egne erfaringer og oplevelser. Vi håber at I synes det er spændende at se forskelle og ligheder i resultater og holdninger.

Sådan beskriver Marie sig selv og lidt om hvorfor hun vil deltage i workshoppen:
Min vægt har været i stykker hen over sommeren og jeg har først igår købt en ny. -Shit. Lort med løg på. Jeg vejer 100 kg.
Min max. vægt var i 2012 hvor jeg var oppe på 112 kg. Jeg har siden da tabt 20 kg og nu taget ca. 8 kg på igen. Det er så dumt og det virker endnu dummere nu når man ser det på skrift. Jeg har spist LCHF i et par år nu, men har perioder hvor jeg "falder tilbage". Det sker oftes ved at jeg bukker under for samfundets normer og propper to skiver franskbrød (med smør og ost selvfølgelig) ind i skuffen til et morgenmøde og føler efterfølgende at dagen er ødelagt og så kan man ligeså godt spise noget andet snask til frokost også. Undskylninger er der pludselig nok af.
Jeg har efterhånden fundet ud af, at jeg er super sukkersensitiv og altså ikke fungerer med en kost bygget på kulhydrater. Men jeg har brug for hjælp til at holde op med at falde tilbage og til at styre uden om fælderne. Jeg vil gerne blive bedre til at fastholde de gode vaner. Jeg har brug for ny inspiration og hjælp. Derfor blev jeg vildt tændt da jeg læste om Tatjanas onlineforløb. Det kan være det, der kan hjælpe mig op på hesten igen.
Jeg er rigtig postivt stemt efter at have modtaget linket til hjemmesiden og har med stor fornøjelse læst det meste af materialet. Specielt er jeg vild med kostplanen med indkøbsliste. Den kunne jeg godt have brugt for nogle år siden da jeg startede med LCHF.
Nu ser jeg frem til d. 4. september hvor startskudet går, for jeg har masser at tabe og alt at vinde.
 
Hvad så nu?
Nu går der lige lidt tid så kommer der et opstartsindlæg, hvor vi vil fortælle lidt om vores mål. Her vil I også kunne se vores opstartsbilleder, kropsmål og vægt. Her fra er planen hver uge at lave et indlæg, hvor vi deler vores resultater løbende, op og nedture, tanker osv.

Hvis du er mere nysgerrig synes jeg du skal
hoppe herind og læse hvordan Tatjana
selv beskriver forløbet.

Stay tuned...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar