torsdag den 7. august 2014

Det er bare, barer.....

Måske synes I, som jeg, at det er jungle med alle de forskellige barer der er på markedet. Proteinbarer, muslibarer, måltidsbarer, chokoladebarer - jeg kunne blive ved!

Jeg har derfor besluttet at lave nogle anmeldelser og forhåbentlig kan vi få lidt mere styr på hvad der er hvad og hvad der kan anbefales til forskellige formål.


I anmeldelserne har jeg valgt at ligge vægt på første indtryk, smag, konsistens, mæthed og ingredienser. Personligt går jeg op i at den smager rigtig godt, fylder i maven, giver god mæthed og har et så naturligt indhold som muligt.
  
 
Nutrilett Caramel
- Måltidsbar (60g) med 217 kcal

Første bid:
Den smager godt og har en god konsistens.

Genrelt:
Den har stadig en god smag. Dejlig blød og lækker konsistens. Konsistensen er dog for blød til at den føles mættende. Der skal ikke tykkes så meget og derfor har jeg svært ved at se den som erstatnig for et måltid/mellemmåltid. Den er mere sådan slik og karamel agtig.Baren ligger ikke tungt i maven, men mætter alligevel ok. Den mætter ikke meget, men mere end en almindelig chokoladebar. Smagen er lidt svag, men stadig god.

Ingredienser og næringsindhold:
Baren har en temmelig lang ingrediensliste, hvilket viser at den er langt fra naturlig. Desuden er der en del sukker/sukkrarter i. Jeg synes der er lidt mange kulhydrater i, men proteinindholdet er ok højt når man tænker på at det ikke er en proteinbar.
fedt 6,6g
kulhydrat 23g
protein 15g
Fibre 4,3g









Bodylab cookies and cream
- Proteinbar (60g) 230 kcal
Første bid:
Baren har en fin konsistens, men er skuffende og svag i smagen.

Generelt:
Stadig rigtig lækker konsistens. Blød og chokoladebar agtig i konsistensen, men smagen skuffer stadig. Den smager fint, men på ingen måde af cookies and cream (oreo). Den smager nærmere af kokosolie og lidt chokolade. Den er ikke tung, men mætter alligevel godt.

Ingredienser og næringsindhold:
Baren har en meget lang ingrediensliste, hvilket ikke tiltaler mig. Desuden indeholder den både sukker, gluten og laktose. Faktisk advarer de på baren om at dne indeholder en del allergener. 
Den er lavest på kulhydrat af alle barerne, men stadig har næsten samme kulhydratindhold som måltisbarerne. Den har næsten samme proteinindhold som måltidbarerne, hvilket er lidt lavt når det annonceres som proteinbar.
fedt 8g
kulhydrat 20g
protein 17
fibre 5,5g









Nutrilett milk chocolate and creamy caramel
- måltidsbar (60g) med 218 kcal

Første bid:
Omg den er lækker! Blev overrasket over hvor godt den smager. Minder meget om yankebar.

Genrelt:
Har en rigtig lækker konsistens, men alligevel blød. Sådan rigtig chokoladecaramelbar agtig. Virkelig god og lækker smag. Den ligger ikke tungt i maven og det er en ulempe at den smager så meget af slik, for så vil jeg have mere. Jeg føler på ingen måde at den kan erstatte et måltid/mellemmåltid, fordi den ikke fylder i maven. Mættede ikke mere end en almindelig chokoladebar.

Ingredienser og næringsindhold:
Igen er ingredienslisten alt for lang, til min smag. Der er en del sukker/sukkerarter i.
Jeg synes der er for meget kulhydrat i, men da protein indholdet og fiberinholdet er ok vil jeg foretrække dne her bar fremfor en almindelig chokoladebar.
fedt 6,6g
kulhydrat 23g
protein 14g
fibre 5,8g









Questbar chocolate brownie
- Proteinbar (60g) med 190 kcal

Første bid:
Smager rigtig lækkert, men en lidt mærkelig og hård konsistens.

Genrelt:
Stadig lækker og kraftig smag. Konsistensen er ikke så slem alligevel. Den er faktisk meget god, da den er blød men alligevel med godt bid i. Der skal tygges og den føles derfor meget mættende. Den mætter afsindig godt, men ikke på nogen tung og kvalmende måde.

Ingredienser og næringsindhold:
Ingredienslisten er forholdsvis kort, hvilket tiltaler mig. Baren er fri for sukker, gluten og laktose.
 Den har et lidt højt kulhydratindhold, men er tilgengæld den bar med højest proteinindhold. Desuden har den et meget meget højt indhold af fibre (mættende).
fedt 6g
kulhydrat 24g
protein 20g
fibre 19g









Nupo chocolate
- Måltdsbar (60g) 206 kcal

Første bid:
Den er blød, men alligevel til den hårde side. Minder meget om riesen/toffe i smag og konsistens. Smager virkelig lækkert.

Generelt:
Smager ikke så kraftigt, men stadig rigtig lækker smag. Der er et godt bid i og den skal tykkes godt, hvilket gør at det føles som om at den fylder mere og derfor mætter mere. Rigtig lækkert mellemmåltid.

Ingredienser og næringsindhold:
Baren har en lidt lang ingrediensliste og indeholder sukker. 
 Den har et fint indhold af kulhydrater, når man tænker på hvor lækker og slikagtig baren er. Proteinindholdet er utrolig højt, især taget i betragtning af at det "bare" er en måltidserstatningsbar.
fedt 5,8g
kulhydrat 16,7g
protein 22,1
fibre 6,5g

Og vinderen er:
Questbarerne - da de mætter rigtig godt,
smager lækkert og har en overskuelig ingrediensliste.
Desuden kan de spises af de allergikere.

Men...
Nupobaren ligger lige bagved da den også mætter godt, 
har et godt næringsindhold og en super lækker smag.


OBS! Intet i dette indlæg er sponsoreret. 
Jeg har betalt for alle barerne selv og vurderingen er min perosnlige mening. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar