søndag den 10. august 2014

Frugtlæder - naturens slik....

Kan i huske de der ruller fra malaco med frugt eller karamel smag? Man kunne brække dem i tre dele og rulle dem ud til sådan nogle brede bånd?
 Det var virkelig en af mine yndlings ting, da jeg var yngre. Nu har jeg fundet et sundt og naturligt alternativ
 - frugtlæder!


Frugtlæder:

Jordbær
vanille

Kog en grød af jordbær og vanille. Herefter smøres grøden ud i et tyndt lag på en bagepapirs beklædt bageplade. Tør grøden i ovnen ved 75 grader varmluft i 6-8 timer. Tørretiden kommer an på ovn og hvor tykt et frugtlag du har lavet. Det er førdigt når det er tørt og du kan fjerne det fra bagepladen. Pas på det ikke får for meget, så krakelere det.
Tip: Du kan bruge alle slags bær.

Ps. Jeg søger en venlig sjæl som kan hjælpe
mig med at få oprettet flere sider/faner på bloggen.
Jeg vil rigtig gerne have lavet et opskriftsregister,
men kan ikke få det til at fungere (på trods
af hjælpe videoer fra youtube).
Lønnen er en lækker overraskelse...
Kan du hjælpe mig?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar