tirsdag den 12. august 2014

Pølsehorn m. squash...

Jeg aner ikke hvorfor, men fra tid til anden craver jeg forskellig mad. Denne gang var det pølsehorn. Sådan nogle rigtige pølsehorn med mel i...

Jeg erkendte at det skulle være rigtige pølsehorn og valgte at bage dem med mel og i stedet ernæringsforbedre dem lidt. Jeg havde en stor squash i køleskabet og tænkte at den kunne passe godt ind.
Og det må man sige den gjorde, for de blev knald gode!


Pølsehorn m. squash:
ca. 24-26 stk

2 dl vand
3/4 af 50g gær
ca. 300g squash
1 dl havregryn
1 dl hørfrø
Grovmel/hvedemel
½ tsk salt

Kom de 2 dl lunken vand i en skål. Smuldrer herefter gøren i og rør den ud. Kom havegryn, salt og hørfrø i. Riv squashen og rør den i dejen. Herefter kommes grovmel/mel i og dejen æltes ind til den er lind, fast og let klistret. Lad dejen hæve 20 minutter. Del herefter dejen i to og rul det ud som en cirkel. Lav 12 trekanter, smør dem evt med ketchup og rul pølsen ind i.
Bages ved 200g alm ovn i 15-20 minutter.

Jeg er jo i fuld gang med at lave lidt flere sider
på bloggen og overvejer at lave et opskriftsregister.
Men hvad siger I, er det overhovedet nødvendigt
når der er søgefelt og "etiketter" i forvejen? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar