tirsdag den 3. december 2013

Æblechutney m. ingefær og chili...

Det sørme, det sandt, december!
Julehyggen kommer som kaldet. Jeg har været snottet og skrantet i en måned, været træt og bahh....men julehyggen har fået mig på højkant igen :)
I skrivende stund sidder jeg og ser julekalender i stearinlysenes skær. Det er da hyggeligt...

Dagens opskrift er ret efterårsagtig og måske endda en smule juleagtig. Jeg er blevet inspireret af denne blogger, til dagens opskrift på æblechutney med ingefær og chili.


Æblechutney m. ingefær og chili:
Til et stort glas

4 store danske æbler
3-4 cm frisk ingefær
saft og skal af 1 lime eller citron
1 tsk chiliflager
1-2 tsk honning
1/2 dl vand

Skyl æblerne og skær dem i tern. Skræl dem inden hvis du ønsker en mere ensartet chutney. Hæld alle ingredienserne, undtagen honning, i en gryde. Det koges til grød. Til sidst tilsættes honningen, der skal simre lidt med. Tag chutneyen af og lad den køle ned - så er der serveret!

 Her er de to ting jeg brugte det til:
Her er det en wrap m. laksecreme og grøntsagsrösti.

Her er det brugt til laks og grøntsagsrösti.


I skal huske min giveaway. Der mangler ti følgere mere på bloglovin,
før jeg sætter den skønne giveaway på bloggen.
Så tryk på bloglovin ikonet ude i højre side,
så vi kan få konkurrencen i gang :)



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar