torsdag den 5. december 2013

Lækker rødkålssalat....

Jeg har sagt det før og nu siger jeg det igen - Mad skal være nemt og lækkert.
Er det også billigt er det totalt win. Derfor kan man godt kalde dagens opskrift for win!

Kål er cool!


Rødkålssalat: 
(ca. 4-6 personer)

½ rødkålshoved
3 appelsiner
3 æbler
Valnødder 

Dressing:
saften fra 3/4 citron
1 tsk honning
salt/peber
1 tsk dijon sennep
2 spsk olie
2 tsk baslamico 

Hak kål og valnødder. Skræl æblerne, hvis de er fra haven, og skær i tern. Skræl appelsinen og skær i tern. Bland alle disse ingredienser, undtagen valnødderne, i en skål. Herefter blander du alle ingredienserne til dressingen i en sepearat skål. Når den er blandet hældes den udover rødkålssalaten. Bland salaten og strø valnødder over som det sidste inden servering.


Velbekommen og fortsat god stormfuld 
torsdag aften....

 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg tror vi har præcis de samme kriterier for mad! Nemt, hurtigt, lækkert og billigt ;) Og det er endda slet ikke så svært når det også skal være sundt! Tak for inspiration, den salat og dressing lyder utroligt lækre! I år er det mig der står for julesalaten og det kunne meget vel være din der bliver brugt :)

    Kh Anna
    http://thewonderwomanwannabe.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna, ja det er faktisk ikke så svært ;)
      Jeg skal holde jul med min svigerfamilie i år og regner også med at lave denne salat. Det skal nok blive et hit! Bare husk rigeligt med dressingen. Det er den der giver meget af smagen ;)

      Stef

      Slet