onsdag den 31. december 2014

Mine køkkenmaskiner - Wilfa slowjuicer...

Her på bloggen vil jeg i en periode fortælle jer om mine køkkenmaskiner. But why?! - tænker du måske. Det er simpelthen bare fordi jeg selv elsker at blive inspireret til (nye investeringer) nye ting til min køkken.

Jeg har efterhånden kigget langt efter en juicer i nogle år. Da slowjuiceren kom frem var den dyr og nærmest ubetalelig. Desuden var jeg nervøs for, om det blev sådan en ting der bare stod og samlede støv og dårlig samvittighed.

Denne jul havde jeg dog sukket efter en juicer så længe at jeg fik en i julegave!

 Billedet er lånt hos elgiganten.dk

Jeg har nu prøvet den et par gange inden for den sidste uge og jeg elsker den!
Jeg har besluttet at den skal stå fremme, så jeg husker at få den brugt. Designet er flot og enkelt og det betyder at den ikke bare er god funktionelt, men også pynter i køkkenet. Man kan få den i i hvid (som billedet ovenfor) og sort/stål. Selv har jeg fået den hvide og det er jeg rigtig glad for.

Den er lavet i et materiale der er robust og nemt at tørre af. Den er nem at rengøre, da alle delene kan skilles ad. Jeg er i tvivl om hvorvidt den kan gå i opvaskeren, men jeg har valgt at vaske den op i hånden indtil videre (vil ikke løbe nogle risici med min lille baby!).

At Wilfaen er en slowjuicer betyder:
"En slowjuicer maser frugterne gennem en snegl, som kværner frugten fra hinanden og minder derfor om en mekanisk udgave af oldefars æblemosteri.
På engelsk kalder man en slowjuicer for “masticating” som på dansk betyder “tygger” og det er faktisk det helt rigtige ord. Dine frugter “tygges” fra hinanden gennem to snegle og ud kommer kun den sunde juice."  fra livingsmarttv.

Fordelene ved slowjuiceren er at den udnytter frugten bedre – dvs. du får mere juice. Juicen er markant renere og lækker at drikke og flere af de sunde dele af frugten ender i juicen. Da slowjuiceren kværner, frem for slynger, kan en slowjuicer også håndtere flere typer af frugter, grøntsager osv. – eksempelvis mandler.


Indtil videre har jeg lavet de her versioner:

- Gulerod, æble, ingefær og appelsin
- Rødbede, gulerod, appelsin, æble

Det er jo bare at lade sig inspirere af fx. juicebarer,
joe and the juice, internettet og grøntsagsskuffen.
De fleste frugter og grøntsager kan bruges og 
selv slatne sager, bliver til lækker juice.


Indlægget er IKKE sponsoret,
men blot et udtryk for min egen personlige holdning.

1 kommentar:

  1. Drømmer om en.... men ved at jeg ikke får den brugt - så lader det blive ved drømmen..
    Ligeså har jeg det med espressomaskiner fx :$

    SvarSlet