mandag den 29. december 2014

Banan-chokoladekage...

I dag var jeg så heldig at jeg fik overmodne bananer til "stop madpsild"-priser. Jeg elsker simpelthen det koncept! Nå men, det gjorde så at jeg jo måtte bage en banankage. Jeg hader når den slags sker (ironi kan forekomme!).

Det kom der nedenstående über lækre banan-chokoladekage ud af!
Til aftenkaffen blev der sagt "det er en af de bedste kager du nogensinde har bagt". Der må jeg bare samtykke og bede jer teste om jeg taler sandt.


Banan-chokoladekage:
En alm. brødform

4 modne bananer
200g hasselnøddemel
50g mandelmel
100g grofthakket mørk chokolade
1½ spsk vanilje proteinpulver (eller 50g mandelmel og lidt vaniljepulver)
3 store æg (M/L)

Kom de 4 bananer i en skål og mos dem. Kom herefter begge slags mel i (her kan du blende nødderne til det er blevet til mel, hvis du ikke har nøddemel). Kom vaniljepulveret i også. Hak chokoladen groft og kom det. Slå æggende ud i og rør det hele sammen til en ensartet dej.
Find en brødform og kom bagepapir i. Hæld dejen i og bag den ved en forvarmet ovn på 175 grader i 40-45 minutter.
Tip: Jeg pyntede kagen med grofthakkede hasselnødder. Du kan også komme lidt appelsin saft og skal (kun øko) i.


Er du ikke så meget til banankage og har fået overmodne bananer,
foreslår jeg at du tager skrællen af og skærer dem i stykker.
Herefter smider du dem i fryseren. Så har du altid lækre
søde frosne bananer til smoothies eller bananis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar