søndag den 18. maj 2014

Kammerjunker.....

I dag havde jeg egentlig tænkt mig at prøve at komme igennem dagen uden snacking!
Mest fordi jeg de sidste 3 dage har levet det søde liv i tyskland med masser af lækre sager og intet motion. Så i dag var en kold tyrker tilbage til de daglige sunde rutiner.....lige indtil jeg så, på facebook, at en havde bagt kammerjunkere.

Jeg havde til koldskål i køleskabet og hoppede ud i køkkenet med det samme - Selvfølgelig udelukkende for jeres skyld ;)


Kammerjunkere:
Ca. en bageplade

100g mandelmel
25g kokosfiber
1 tsk fiberhusk
1 spsk vanille
1 tsk bagepulver
1 æg
50g smør

Bland først de tørre ingredienser. Herefter æltes smørret sammen med de tørre ingredienser. Når dette er gjort silsættes et æg og æltes igen. Lad den hvile et par minutter mens du finder bageplade og bagepapir frem. Herefter tager du en håndfuld dej og ruller til en pølse. Skær den i stykker og tryk dem flade. Kammerjunkerne skal bages ved 150 grader i ca 20 min.
Tip: Jeg synes personligt ikke så godt om smagen af kokosfibrene, men det er vidst en smagssag. Næste gang vil jeg dog droppe kokosfibrene og i stedet bruge 125 g mandelmel og 2-3 tsk husk. Måske også et ekstra æg.


Konsistensen er spot on! Så går du og savner koldskål med kammerjunker, skal du helt klart prøvve disse.

Jeg håber at i alle sammen har haft en skøn søndag.
Et par timer af min søndag brugte jeg i skønt solskinsvejr med min kone.
Vi cyklede ud til en sø, gik rundt om den, holdte picnic
 og cyklede hjem igen (18km på cykel og 8km på gåben) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar