mandag den 19. maj 2014

En fødselsdagsmiddag med to lækre salater...

I sidste uge havde jeg fødselsdag og det i sig selv gør mig ikke det store. Hverken det at have fødselsdag eller at blive 27år. 
MEN det er en fantastisk "undskyldning" for at lave lækker mad. Jeg valgte at lave mørbradfileter. Én med bacon om og en uden. Der til lavede jeg en sommerlig icebergsalat m. jordbær og en agurkesalat m. persille.




Icebergsalat m. jordbær og valnødder

1 iceberghoved
1 bakke jordbær
½ pose valnødder

Del salathovedet i 4 og skyl det godt. Skær herefter salaten i strimler og kom op i en skål. Skyl jordbærene, del dem i fire og kom dem op i skålen til salaten. Til sidst hakkes valnødderne groft og kom til sidst dem op i skålen - voila!
Tip: byt valnødderne ud med saltristede pinjekerner eller solsikkekerner. Icebergsalaten kan også byttes ud med andre salatformer. Og har du adgang til lidt grønne asparges vil det passe perfekt ind i salaten.



Agurksalat m. persille:

1 agurk
2 store håndfulde frisk persille
1 stort løg
½ dl olivenolie
2 tsk edikke (fx. balsamico)
Salt/peber

Skyl agurken og skær den i tern. Herefter skylles persillen og hakkes groft. Bland agurk og persille med et løg skåret i små tern. Herefter laves dressingen af Olivenolie, edikke og salt og peber og hældes over agurkesalaten. Bland rundt og så er der serveret.

Jeg havde en skøn dag med svigerfamilien,
i deres hus i Flensburg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar