søndag den 9. juni 2013

Tabouleh m. blomkålsris...

Også kaldet "Tabouleh for skinny bitches" :)

Jeg havde en veninde på besøg for en uges tid siden. Jeg har beordret hende til at medbringe kød, så stod jeg for tilbehør og dessert. Hun proklamerede at hun medbragte kyllingelår og så var tabouleh det første der poppede op i mit hoved.

Jeg havde aldrig lavet retten før, men er faldet over den på en del blogs. Jeg er gået ud fra denne opskrift på bloggen "Sund er fedt".

Tabouleh af blomkålsris.

Tabouleh for skinny bitches:

1 blomkålshoved
1 løg
2 fed hvidløg
½-1 frisk chili
1 peberfrugt
2 tomater
gurkemeje
salt/peber

Blend blomkålet i en foodprocesser. Det lægges i et fad og varmes i ovnen ca. 20 minutter på 200grader. Rør jævnligt. Bland Alle ingredienserne og smag til. Kan både spises varm og kold.
Tip: Brug evt friske krydderurter og/eller karry i også.



Dagen efter fik jeg resterne af taboulehen med en hjemmelavet guacemole. Jeg toppede Taboulehen med lidt peanuts.
Det smagte udsøgt!


I dag har jeg brugt dagen på at heppe på min kæreste som løb Aarhus City halvmarathon, handle i Bilka til øko søndag (de er røvdyre..baaaahh) og sculpture by the sea.

Her er de flotteste skulpturer
(Bær over med det ringe kamera!)
 Skulpturen med trådende er lige mig. Jeg ELSKER farver...
 Mener at den hed solnedgang..


Kæmpe flaskepost ude i havet - imponerende!

Patchwork - hvis vi ikke passer på, skal vi snart til at reparere og lappe jorden..
 

Jeg håber at I har nydt weekenden. Personligt synes jeg min er forsvundet fra mig, uden at jeg opdagede det. I morgen venter hverdagen igen. Og ugen er noget presset med ekstra aftenarbejde og spejder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar