tirsdag den 18. juni 2013

Fiskefileter m. 2 slags salat..

Var aftensmenuen i aften. Den blev indtaget på altanen i aftensolen....

Egentlig skulle vi have haft LCHF Carbonara, men det varme vejr og alle de lækre billeder på FB siden "paleo Danmark" gjorde at jeg ikke magtede at spise sådan en fed og tung ret.
Jeg hev derfor en pose rødspættefileter op af fryseren, plukkede lidt ruccola og persille på altanen og blandet med lidt rester i køleskabet gav det....

Mandelpanerede rødspættefileter m. agurk/persillesalat og ruccolasalat.


Mandelpanerede fiskefileter:

Rødspættefileter
Mandler
Æg
Citron
Salt/Peber

Hak mandler fint i en hakker. Vend herefter fiskefileten i først æg og derefter i mandelmelet. Steges i smør. Press citron udover og krydder med salt og peber.
Tip: Brug den fisk du kan lide. Mal andre nødder eller kerner som panering i stedet. Krydder fisken med friske krydderurter eller chili i stedet for citron.




Agurke/Persille salat:

Agurk
Frisk persille
Løg
Olie
Balsamico
Salt/Peber

Skær agurken i mundrette stykker. Hak løget fint. Pluk den friske persille i grove stykker. Bland det i en skål. Bland olie, balsamico, salt og peber i en seperat skål og hæld det derefter ud over salaten.
Tip: Brug evt ristede kerner i salaten og krydder dressingen anderledes.


Ruccola salaten var blot en blandet salat af det vi lige havde i køleskabet. Ruccolaen plukkede jeg i altankassen, jeg rev 3 gulerødder, skar en rest fed feta, ristede nogle solsikkekerner og skar et æble. Jeg blandede det hele og pressede til sidst ½ citron udover salaten - HAPS!


En lækker, let og mættende sommerret...


Nu sidder jeg så her, midt på aftenen skide træt og uoplagt. Lækkersulten banker på og jeg er træt af at min manve stadig er stor og lasket. 
Det irriterer mig og jeg får lyst til at bare at sige "fuck det hele" og så æde mig fed....
...Men jeg gør det IKKE! Jeg skal IKKE...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar