torsdag den 30. januar 2014

Michelle Kristensens granola...

Min morgenmad består for tiden mest af mælkeprodukter. Enten den fede 10% græsk yoghurt eller den fedtfattige og proteinrige skyr. Jeg foretrækker græsk yoghurt, men har ofte også skyr til at spise efter træning. Ikke desto mindre skal der topping på sådan en gang yoghurt og selvom jeg sværger til min hjemmelavede kakaomusli, må der engang imellem fornyelse til. Derfor fandt jeg inspiration i min julegave, Michelle Kristensens bog.



Michelle Kristensens granola:

Sovs:
3 bananaer
1 tsk salt
½ tsk muskatnød
½ tsk kardemomme
1 tsk vaniliepulver
2 dl dadler (husk at fjerne stenene)

Granola
2 dl mandler
2 dl hasselnødder
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl solsikkefrø
1 dl græskarkerner
4 dl sesamfrø

Mos bananerne sammen med dadler og resten af ingrediernserne til sovsen. Hæld herefter sovsen over resten af ingredienserne og rør det godt sammen. Fordel müslien ud over en papir beklædt bageplade og bag det ved 150 grader i 30 minutter. Rør i müslien hver tiende minut. Müslien skal køle helt ned før det hakkes i stykker og opbevares i lufttæt beholder.



Min kæreste har lokket mig til endnu en challenge så i
februar bliver det armbøjninger vi arbejder på...Skal du være med?!

2 kommentarer:

  1. Årh, jeg elsker hjemmelavet granola og får det bare aldrig gjort! Ved ikke hvorfor, det er jo nemt og super lækkert :D

    Tak for tippet, jeg må i gang ;)

    Anna - http://wonderwomanwannabe.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er seriøst virkelig virkelig nemt. Ærligt :)

      Slet