søndag den 5. januar 2014

Madplan uge 2/2014.....

Så er jeg tilbage på bloggen - tilbage til virkeligheden.... og vi starter ud med en madplan!

Måske burde mit første blogindlæg i det nye år handle om nytårsfortsætter, ønsker for livet og alt det som jeg ville ønske jeg kunne, jeg gjorde, jeg var osv...
Men det kommer det ikke til! Måske burde nytårsforsætter handle om at minde os selv om alt det vi gør godt. Minde os selv om hvad vi kan og hvad vi er værd. Jeg fandt betydningen af forsæt i online ordbogen og det betyder "at sætte forrest". Altså hvad vi prioriterer højest. Det giver god mening, men måske skulle vi lave det om til et nytårsFORTSÆT, så det i stedet handler om at fortsætte med det vi er gode til og det vi kan.

Men rykker vi os nogensinde hvis vi ikke sætter nye mål?! i mit univers både ja og nej...
Mål og drømme er der selvfølgelig nød til at være, men kritisere vi og fokusere på hvad vi ikke kan, tror jeg ikke vi opnår glæden ved at opnå vores mål og drømme. Jeg er i gang med Chris Macdonalds bog om ham og hans far og det har virkelig fået mine øjne op for at vi måske skal fokusere lige så meget, hvis ikke mere, på rejsen end på målet. Vores hjerne er indrettet til hele tiden at se fremad og fokusere på nye mål og nye tider, hvilket jo er fantistisk for evulotionen, men måske bør vi øve os i at stoppe op i ny og næ.

Vi skal lave træning vi synes der er sjov og spise mad der er lækker, fremfor træning der er effektiv og mad der ikke er lækkert, mættende og nærende! 
- altså fokusere på en god rejse frem for et "hurtigt" mål...

 Ok, måske kørte det lidt af sporet der...men serøst...måske er bogen, i hvert fald i min optik, på kvalmegrænsen af punchlines og gode citateter, men den giver fandme stof til eftertanke.....

Og nu til madplanen for uge 2. Jeg skal ind i en god, sund og nærende rytme efter 14 dage med jul og bryllupsrejse til tenerife.

Mandag: Karry-kokossuppe m. kylling

Tirsdag: Kylling m. flødesovs og blomkålsris

Onsdag: Spise ude

Torsdag: Lasagne m. hytteostplader

Fredag: Lasagne rester

Lørdag og søndag: Spise ude



Så er der vidst bare at sige tak fordi i læste med
i 2013. Jeg håber at i også hænger på i 2014...

Ps. Er jeg den eneste der ikke kan få søgefeltet i højre side af min blog til at virke?! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar