mandag den 6. januar 2014

Panutbuttersauce/suppe m. kylling.....

Som den kvikke læser måske vil bemærke skulle vi have kokos-karrysuppe i dag, men jeg kan være noget spontan og kaotisk når jeg laver mad og derfor fik vi istedet peanutbuttersauce m. kylling og bønner. 
Egentlig stod jeg jo og var godt i gang med en omgang kokos-karrysuppe (dog uden alle ingrdienserne) og før jeg vidste af det havde jeg åbnet et køkkenskab og stod med peanutbutteren i hånden......
Det blev der en fantastisk ret ud af!


 Peanutbuttersauce/suppe m. kylling:
ca. 2-3 personer

2 kyllingfileter eller tilsvarende inderfileter
2 cm ingefær
karry
2 løg
2 tsk østerssauce(oystersauce)
1 dåse kokosmælk (en stor)
1 stor peberfrugt
2 gulerødder
Salt og peber
1 1/2 spsk peanutbutter
Bønner (kan også laves til fx. blomkålsris)
evt. lidt peanuts til topping

Skær kyllingen i tern og smid dem i en warm wok. Skær skrællen af ingefæren og skær i små tern og smid ned til kyllingen. Skær løg i rustikke ringe og smid i woken sammen med karry og østerssauce. Skræl gulerødderne og skær dem i tynde stave. De kommes i woken og herefter kommes kokosmæken i. Rør kokosmælken ud til en ensartet sovs. Herefter kommes peanutbutteren i og røres ud i sovsen. Skær peberfrugten i tern og put den i saucen, sammen med frosne bønner. Lad saucen koge et par minutter og så er der serveret. Top med peanuts.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar