onsdag den 18. februar 2015

Proteinhavregrynskugler ala Veronica...

Oh sweet jesus!
De her kugler er lige så lækre som den originale slags.

Havregrynskuglerne er inspireret af min gamle efterskole veninde Veronica. Hun smed en opskrift på Instagram, som jeg har pillet lidt ved og passet ind i min egen smag.

Havregrynskuglerne er super som eftertræningssnack, da de indeholder en god portion protein fra hytteosten og nogle gode kulhydrater fra havregrynene.


Havregrynskugler:
25 stk

175g hytteost
10g kakao
0,75 dl sukrin
25g kokosolie
1 kaffeshot
1 tsk romessens
70g havregryn
kokos til at rulle i

Kom hytteost, havregryn, sukrin, kakao og rom essens i en skål. Kom herefter kokosolien i kaffeshottet og kom det i skålen. Bland det hele sammen med hænderne og rul 25 små kugler. Rul kuglerne i havregryn og kom dem på køl.
Advarsel: Det er svært at holde fingrene fra "dejen"...


Jeg elsker små snacks, som disse kugler.
Se flere slags lækre kugler i opskriftsindekset.

2 kommentarer:

  1. hytteost i havregrynskugler - det har jeg ikke prøvet før! Det lyder som en rig god ide, jeg skal helt klart have prøvet opskriften

    SvarSlet
  2. Heller ikke mig, men blev som skrevet inspireret. Og de er mega gode. Min portion er stort set væk. Overvejer at kaste en ny portion sammen, til mine kollegaer i morgen
    Skriv endelig hvad du synes om dem :)

    SvarSlet