tirsdag den 18. februar 2014

Lakse/spinatlasagne....

For en uges tid siden nævnte min veninde at hun havde prøvet at lave spinatlasagne - pliiing! Sagde det i mit hoved. Det lød bare for lækkert.

Derfor blev det skrevet i madplanen (den lægger jeg ud på instagram; stefanievinther, næsten hver uge) og ideen til hvordan jeg kunne gøre den mere LCHF venlig, kom nemt.

Pladerne i lasagnen er mine hytteostplader. Jeg elsker dem og der bliver altid lidt ekstra, så der er til madpakken ;)


Lakse/spinatlasagne:
2-4 personer

1 pk røget laks
2-4 stykker fersk laks
hytteostplader
revet ost
½-1 pose helbladet spinat (frost)
1-2 løg

Bechamelsovs:
½ l fløde
revet ost
muskatnød
salt og peber

Hæld fløde i en gryde. Kom herefter en håndfuld revet ost i. Tilsæt muskatnød, salt og peber efter smag. Varmes op til osten er smeltet ud i fløden.
Varm spinaten op. Den skal være fuldstændig tøet. Herefter presses så meget af væden ud af spinaten, som muligt. Det er vigtigt for at lasagnen ikke bliver for våd.
Læg herefter ingredienserne i lag mellem hytteostpladerne og top med revet ost.
Bages ved 200grader i 25-30 minutter.

Velbekomme....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar