tirsdag den 29. oktober 2013

Snacking - en af livets glæder (og sorger!)...

Dagens indlæg skal handle om snacking og mellemmåltider. Nogle vil muligvis sidestille det, andre ikke. I dette indlæg kommer der nok lidt af det hele.

Grunden til dette indlæg er egentlig at jeg synes en del af mine billeder er af netop snacks/mellemmåltider.
UPS! -ville jeg have tænkt før LCHF, men ikke nu. Så længe mine snacks er af den "sunde slags", er det jo ok. Og det synes jeg oftere de er, nu hvor jeg spiser (liberal!) LCHF end før. Det kan dog diskueteres om den mørke chokolade rent faktisk kan kaldes sund... men... ja... pyt...chokoladen er vist en "last" for mange mennesker kan jeg se rundt om i blogland. Jeg mener dog at den er ok i små mængder. Hvis man kan holde sig til det. Desuden tager den jo ofte pladsen for noget der indeholder mere sukker og flere tilsætningstoffer (fx. bland selv slik - Åh gud hvor kan jeg have våde drømme om bland selv slik).

Som sagt vil jeg i dette indlæg ikke skelne mellem snacks og mellemmåltider og her får I lige lidt inspiration i form af en billedstorm....

 Hjemmelavet proteinstykker og kakao.

 Salte peanuts og lidt mærkechokolade (altid minimum 70%).

 Ups... Jeg hamstrer god mærk chokolade på tilbud i netto ;)

 Lidt frugt og salte peanuts.

 En lille portion græsk yoghurt med hjemmelavet musli.

 ÅH! Der kom bland-selv slikket. Men der skal være plads til alle livets facetter ;)

 Chokolade, cashewnødder og flæskesvær.

 Flere flæskesvær.

 Cashewnødder (og reklamer - elsker reklamer!).

 Rest af omelet m. en klat mayonnaise på.
 Vandmelon og skiver af æble m. peanutbutter på.

 Vandmelon og romkugler.
 
 Avocado m. hytteost.
 The m. kokosolie.

 Milkshake.


 Kakao m. kokosolie.



 Fedtbomber.

 Banan og mørk chokolade.

 Jordbær m. flødeskum og chokolade.

 Peberfrugtstave m. peanutbutter.

Puha, det blev et temmelig langt indlæg.
Håber du blev inspireret.
Hvad snacker du og tager det ofte overhånd ?!

3 kommentarer:

  1. Det tager nogle gange overhånd, oftest om aftenen, hvor vanen endnu ikke er brudt (måske bliver den det aldrig - nyder det for meget). Kan du godt undgå at tage på, når du er "så liberal" lchf'er?

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg har holdt vægten ganske fint :) jeg har vidst tabet et par kilo siden nytår...men det er så også det :)

      Jeg spiste det i starten for at slanke mig, sikkert som så mange andre, men jeg mptte indse at jeg ikke taber mig og at jeg hverken kan eller vil kører på striks lchf. så nu spiser jeg det for mætheden og det stabile blodsukker.

      Jeg synes også det er sværest om aftenen, eller hvis jeg har tidligt fri. Så synes jeg altid jeg skal have en kop the og en snack for at "hygge" lidt.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet