søndag den 20. oktober 2013

Omelet m. pølser, champignon og havarti...

Æg og ost er jo kongespise - især for LCHF'ere ;)
De sidste par dage har jeg spist en del omelet, da den jeg fik lavet var kæmpe stor. Den blev lavet til frokost, men spiste noget til morgenmad dagen efter og lidt til frokost også...

(Note: Majs er ikke lchf..)

Omelet:
(2-3 pers)

5 æg
½ bakke champignon
2 store pølser

Slå æggene ud i en skål og rør dem sammen med salt og peber. Skær pælserne i mundrette skiver. Skær champignon i skiver. Steg champignon og pølser på en stor pande. Når de har stegt et par minutter lægges et par skiver flødehavarti henover og derefter hælder du æggemassen over. Skru ned på middelvarme og læg et låg på, hvis du har det. Har du ikke et låg kan en anden pande også bruges som jeg gjorde her...
Omeletten er færdig når æggemassen er størknet hele vejen rundt, også på toppen.
Tip: fyldet kan variere i det uendelige så brug endelig de grøntsager du har i køleskabet. Især er retten genial til at få brugt grøntsager der er lidt småslatne. Kødet kan også varieres i det uendelige, men bruger du kød der ikke smager af så meget kan du med fordel fylde mere krydderi i. Fx. hvidløg, chili eller oregano.

Selv synes jeg først mit måltid er fuldendt med en omgang grøntsager til. Til omeletten valgt jeg fx. at skære en halv peberfrugt og en halv avocado i skiver. Haps! Totalt favorite...


Håber du fik noget ud af min inspiration,
til nem morgenmad, frokost eller aftensmad :)
Ps. Følg mig på IG "stefanievinther"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar