mandag den 27. maj 2013

Mad på budget vol 5...

Kender du det at madkontoen er tom, køleskabet er halv tomt, køkkenskabene er efterhånden skrabede, klokken er lidt sent om aftenen og du skal forberede madpakken?!

Sådan lød madpakke scenariet her i går aftes. Ikke nok med af alt var tomt og kedeligt, var jeg også bare ualmindelig træt efter en weekend på Sjælland med aaalt for meget kørsel, forskellige familie og venneaftaler og en 50 års fødselsdag. Og det gør jo heller ikke hverken tålmodigheden eller lysten til at skabe store kulinariske oplevelser større ;)
Derfor endte jeg med hovedet i dåseskabet og kunne ud fiske kokosmælk, tomat, torskerogn og makrel. Ikke specielt ophidsende når man i køleskabet ikke havde andet end meget lidt grønt der egnede sig til grøntsagsstænger.

MEN...Det sagde *bling* og jeg kom i tanke om at der vist er noget der hedder torskerognssalat og det er den opskrift jeg vil berige jer med i dag - den blev nemlig temmelig lækker!

Frokosten kom derfor til at bestå af grøntsagsstænger (Peber, gulerod og agurk)
m. Torskerognssalat

Torskerognssalat:

1 ds. Torskrogn
3 store tsk mayonaisse (rør den selv eller brug en god øko mayo fx. machandel)
dild (Jeg havde ikke frisk og brugte derfor tørret)
Citronsaft
Salt/Peber

Bland det hele og rør det godt sammen.
Tip: kan også bruges som fyld i en bolle eller til en lækker salat.

I weekenden smagte jeg for første gang "naturlig" barerne. Jeg havde egentlig hypet dem lidt, for selvom de indeholder en del kulhydrater pga indholdet er tørret frugt og nødder er de jo sukkerfri og ikke fyldt med alle mulige mærkelige navne man ikke kan udtale....Men må ærligt indrømme at de skuffede lidt. Der var to varianter, jeg husker ikke den anden, men jeg købte dem med blåbær. I konsistens minder de rigtig meget om almindelige cactus figenstænger, men smagen er lidt off. Det bliver ikke min favorit. Jeg synes at figen-nøddebarerne fra cactus smager fantastisk, men spises som slik eller i forbindelse med træning.

Når alternativet er en yankiebar er de andre barer nok alligevel bedre ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar