tirsdag den 28. maj 2013

Fisk m. Spinat og ost..

Som overskriften siger fik vi til aften rødspættefileter m. spinat og ost. Der til havde jeg lavet en squash-tomat salat. 

Endnu en aften med mad på budget, men LÆKKER mad på budget. Fisken kostede håndører ude i bazaren, spinat på frost koster ca 10 kr for en pose og vi køber altid revet ost når det er på tilbud. Vupti dupti, billig og lækker mad - i love it!

Dagens aftensmad.

Fisk m. ost og spinat:

Fisk (valgfrit, men jeg brugte rødspættefileter)
Helbladet spinat fra frost
Revet ost
Salt/peber

Læg fiskefilterne i et ovnfast fad. Fordel den optøede spinat oven på fisken. Tilsæt salt og peber. Til sidst toppes med ost, inden fadet sættes i ovnen og bages ved 200grader i ca 20-25 minutter.
Tip: Varier fisk og ost. Brug fx mozerella eller anden lækker ost.






Tomat-squash salat:

½ squash
2 tomater
Olie (jeg brugte hvidløgsolie)
Salt/Peber

Skyl squashen og skær i skiver. Put olien på panden og læg squashen på og kværn salt og peber udover. Steg ved høj varme i 5-7 minutter. Skør tomaterne i skiver og anret salaten.
Tip: Har du ikke hvidløgsolie så press selv hvidløg i en olie. Du kan også bruge chili eller andre krydderier. Det smager også lækkert med en olie/edikke dressing eller balsamico.


Vi fik hver ét stykke fisk og delte salaten og det mættede helt afsindigt! Jeg kunne ikke engang spise op og det ligner bestemt ikke mig ;)

Efter maden piskede jeg en koldskål sammen (se opskrift i tidligere indlæg), som stod og ventede på mig mens jeg var til en times kettlecross. Fy for den lede rødbede en hård omgang, men belønningen stod jo og ventede i køleskabet. Efter et velfortjent bad, plantede jeg min røv i sofaen med en skål koldskål med müsli og "7 dage med sex" på flimmerkassen.

Mine hænder efter en times kettlecross...Det gør ondt at øge vægten på kettlebell ;)

Over and out...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar