fredag den 27. juni 2014

Blomkålspizza.....

Da jeg i går stødte på blomkål til 10kr i bilka, slog jeg til! Det var store flotte blomkålshoveder. Elsker gode sunde tilbud!

Anyway, kom jeg hjem i køkkenet og checkede køleskabet ud...hvor efter jeg fremtryllede denne fantastiske aftensmad.

Blomkålspizza m. Revet cheddar, løg, peberfrugt, pølse og lufttørret skinke ♥



Blomkålspizzabund:
(Til halvanden bradepande)

1 stort blomkålshoved
4-5 æg
2 spsk fiberhusk
5 spsk mandelmel

Riv blomkålshovedet i en foodprocessor eller på et rivejern. Bland herefter alle tingene sammen i en skål. Smør dejen ud på en bradepande med bagepapir. Dete gøres nemmest med en våd dejskraber.
Bages ved 200grader i ca 12 minutter. Herefter skrues lidt ned for varmen og det valgfrie fyld kommes på og bages til det er færdigt.


Jeg valgte at lave en enkelt bradepande og
Fordele resten af dejen i 5 klatter på en anden bradepande.
Disse smøres ud i runde "brød" og bages 12-15 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar