tirsdag den 20. august 2013

2 slags LCHF pizza m. Halloumi/grillost

Inspireret af andre bloggere, men især Jane, måtte jeg prøve en ny variant af lchf pizzaen. 
Jeg har tidligere lavet pizzabunden med blomkål. Det var dog før min tid som blogger ;) nu var det tid til at prøve med halloumi/grillost i bunden. Jeg har ladet mig fortælle at den specielle egenskab ved halloumi, og der af navnet grillost er, at den har et ret højt smeltepunkt og derfor kan steges og grilles uden at den smelter.

Jeg lavede en fuldstændig efter janes opskrift. Den anden jeg lavede improviserede jeg tilgengæld lidt med. Jeg skiftede husk ud med nogle teskeer fra min elversbrødblanding (fra guldbageren) og det gav en meget brødagtig struktur i bunden. Du kan læse om elverbrødsblandingen her.


Halloumi pizzabund:


100 g revet halloumi
2 æg
1/4 dl fløde
5-6 tsk HUSK (her byttede jeg ud med elverblandingen i den mere brødagtige bund)

Riv halloumiosten og pisk den sammen med æg, fløde og til sidst husk. Lad dejen hvilke til den er fast. Spred dejen ud på en bageplade og bag dem i ovnen ved 250 grader i ca. 10 minutter.
Tag dem ud og put dit fyld på. Derefter skal de bages igen til fyldet/osten er færdig.
Tip: brug krydderier som oregano og basilikum for at få mere smag i pizzaen.








Og så lige for at blive i pizzatemaet,
får I lige en af mine yndlingssange:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar