tirsdag den 21. april 2015

Økologisk mad er ikke dyrere der hvor jeg handler...

Jeg er muligvis en af de få der elsker at handle. Jeg har altid elsket det. Selv da jeg var 18 år og flyttede hjemmefra, var det en af yndlingsbeskæftigelserne. Jeg nyder at ose og finde gode tilbud. Det er en af de bedste weekend aktiviteter at sidde med en kop the og en bunke reklamer. Måske nok sært, men ikke desto mindre sandt!

Jeg har altid valgt økologi fra fordi jeg synes det var så frygtelig dyrt! Som skrevet oven for flyttede jeg tidligt hjemmefra og mens man går i gymnasiet og arbejder hårdt som kassedame for at få det til at løbe rundt bliver der prioriteret hårdt. Så tilbudsjager har jeg altid være nødt til at være.



Sidste år lavede jeg så et forsøg for at se om det virkelig var så meget dyrere at købe økologi. Jeg er nemlig af den overbevisning at det ikke er dyrere at leve sundt. Ja vidst koster grønsager måske lidt mere en hvidt toastbrød, ,en du skal også spise en hel del hvidt brød for at opnå samme mæthed. Så det går vidst lige op ;)

Forsøget og resultatet kan du læse mere om her og her.
Kort fortalt blev resultatet at det ikke er særlig meget dyrere at købe økologisk!

Den gang i november sidste år var jeg noget grønt i den økologiske verden og udnyttede derfor flittigt Føtex og Bilkas økodage med 25%. Der er jeg heldigvis blevet klogere!

Rema er virkelig the place to be. Nej, de kører ikke tilbudsdage. Tilgengæld er deres økologiske frugt og grønt generelt billiger end alle andre steder!
Jeg får altid 2 økologiske avocadoer for 14 kr! Hvad siger i så. Det er jo sindsygt billigt. Ja, de skal modne derhjemme, men tilgengæld har jeg så også kun haft én dårlig avocado de sidste 4 måneder!
Den anden dag da jeg skulle handle kostede den økologiske broccoli og den konventionelle broccoli det samme - sølle 10 kr.
Desuden har de altid økologiske citroner til under 5 kr og økologiske salatblandinger til 9 kr.

Så ja, Rema er helt klart et besøg værd. Billig og lækkert økologisk grønt.

Så hermed mit bedste tip til at købe økologisk!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar