søndag den 12. april 2015

Pink coleslaw...

Mig og fem piger sidder og spiser frokost ude i solen i børnehaven. Vi snakker om vores mad. Jeg har pink coleslaw med og de synes den er virkelig flot (tøser!) og jeg giver dem ret. Den er virkelig smuk, lækker og indbydende at se på. 

Den pink coleslaw smager rigtig dejligt (meget som originalen) og den blev  dette tilfælde lavet til en omgang pulled pork. I aften har jeg lavet den igen, rodfrugter og kål er jo møg billigt og møg sundt. Denne gang til barbecuemarinerede koteletter. Det kan dog bruges til det meste.


Pink coleslaw:
ca. 4-6 pers.

½ (lille) hvidkål
3 rødbeder
5 mellem gulerødder
 2-3 dl mælkeprodukt ( fx. skyr, quark eller cremefraice)
½ citron (kun saften)
et par dryp balsamicoeddike
1 tsk dijon sennep
salt/peber
evt. en tsk honning

Kom alle ingredienser undtagen kål, rødbeder og gulerødder i en skål. Bland det sammen. Snit kålen fint, Skræl og riv gulerødder og rødbeder. Her bruger jeg altid min foodprocessor, men et rivejern er helt fint. Kom det op i skålen til dressingen. Vend det hele godt sammen.
Tip: Spidskål kan også bruges.

Hvad siger I til den giveaway...
Go eller nogo?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar