torsdag den 26. september 2013

Hokaidosuppe....

Efteråret har ramt os, og i mit univers er vinter - men især efterår lig med suppe.
Indtil for små 3 år siden kunne jeg ikke fordrage suppe. Jeg synes det var kedeligt opå ingen måde kunne gøre det ud for et godt solidt hovedmåltid - men nu er det en helt anden sag. Jeg er blevet vild med supper. Supper der smager af noget og som har noget gods i sig. Tykke supper i flotte farver.
Som foreksempel denne hokaidosuppe.

Hokaidosuppe:
(ca 4 pers.)

1 Hokaido græskar
1 Løg
1 Chili
2 Fed Hvidløg
Timian
1 L Bullion
Salt

Del Hokiaidoen på midten og skrab kernerne ud. Skær det herefter i tern MED skal. Skær løget i tern og hak chili og hvidløg. Først svitses løg, Timian, hvidløg og chili. Herefter svitses græskarstykkerne med i et par minutter. Hæld Til sidst buillon vandet ved og lad det hele koge til hokaidoen er mør. Når det er mørt blendes det hele til en tyk suppe og der smages til med salt.

Topping: Jeg har her brugt græsk yoghurt og ristet bacon, man kan også bruge kødboller, forårsløg, porrer og forskellige kerner.

Dagens ingredienser.

Løg, timian, hvidløg, chili og hokaido svitses.


Det hele står og simrer til hokaidoen er mør (ca 15-20 min).


Billigt, sundt og lækkert
- Bon apetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar