torsdag den 20. august 2015

Basilikum-spinat pesto...

Sommeren trækker ud og jeg nyder det!
 - Så meget som man nu kan med en lille dreng på 3 måneder. Jeg gør hvad jeg kan for at komme ud og suge d-vitamin ved fx. at gå en masse og flytte min træning ud på græsset. 

I dag havde jeg en times tid alene hjemme, mens konen og lille W var på barselsbesøg hos en veninde, og en bugnende basilikumplante og det kom der den her über lækre pesto ud af!
Selv er jeg normalt ikke særlig meget for basilikumpesto. Jeg spiser hovedsageligt peberfrugtpesto. Men den her hjemmelavede er virkelig lækker. På en måde lidt sød i det. Perfekt sommerpesto. Og så kræver den et minimum af arbejde....


Basilikum-spinat pesto:
Portioner: Mellem stort glas
Arbejdstid: 15 minutter

2 håndfulde frisk basilikum
2 store håndfulde spinat
1 dl olivenolie
1 dl cashewnødder
30g parmesanost
salt og peber

Rist først cashewnødderne på panden med olie og salt. Mens du gør dette plukkes basilikum og skyldes. spinaten skyldes. Det hele kommes i en minihakker eller foodprocessor med nødderne, olie og ost. Det hakkes til en lind masse. Til sidst smages til med salt og peber.
Tip: Brug pestoen til salat, på paste eller som dyp til brød.

Den er også perfekt til en sød lille værtindegave. 
Patentglas koster 15 kroner og det er nemt og enkelt at lave. 
Og hvem elsker ikke hjemmelavede lækkerier. 
Disse nødder er også perfekte som værtindegave. 

Så det er bare at komme i gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar