lørdag den 14. november 2015

Lækker snasket brownie...

Til sommer skal min bedste veninde giftes og jeg glæder mig!
Til brylluppet skal desserten være kage bord og igen må jeg bare sige - jeg glæder mig!
Jeg har lovet at lave brownie til kagebordet, så vi har aftalt at jeg i løbet af det næste år skal bombardere hende med brownie, så vi kan finde den bedste udgave.
I dag får I første brownie i rækken.

Brownien er chewy og mumset, lige som jeg allerbedst kan lide dem. Desuden har den en dyb, men sød smag af chokolade. Og så de knasende hasselnødder. Åh chokohimlen!



4-6 personer
(Lille form)

110g smør
et shot stærk kaffe
120g mørk chokolade (jeg brugte 85%)
200g sukker
50g brun farin
1 tsk vanille
lidt salt
2 æg
60g hvedemel
2 håndfulde hakkede hasselnødder

Smelt smør i en gryde med kaffeshottet og chokoladen. I mens kommes sukker, vanille, brunfarin og salt i en skål. Når alt i gryden er smeltet hældes det i skålen og vendes sammen. herefter kommes æg og mel i røres til en ensartet masse. kom de hakkede nødder i og rør en sidste gang.
Dejen kommes i en bageform og bages ved 175 grader i ca. 20-30 minutter. Stik i kagen med en kniv eller et spyd. Hvis dejen ikke hænger ved, er den færdig.
Tip: Du kan sagtens bruge andre nødder end hasselnødder.


Spises afkølet eller lun med fx. frugt 
eller vanilleis.

Bon apetit...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar